Dybecks Fik, Saltholmen Göteborg, 2016-07-17 Foto: Mija Anderson

Photos: Mija Anderson

Jag älskar det oförutsedda, spontana, oplanerade, oväntade. Möter man livet med nyfikna ögon och lyhörda öron kan allt hända. På väg ut mot havet i dag blev jag inkallad att plåta ett fik som precis fått nya ägare, så jävla mysigt fik i gammaldags anda. Man ville flytta in på stört.
Vi blev så klart också bjudna på fika också och de nya ägarna var så trevliga att vi blev kvar där ett bra tag.
Bilderna kommer även publiceras på deras nya facebook sida. Dom ska skaffa alkoholrättigheter också på fiket och det lär dra ännu mer besökare i väntan på båtar, färjor och annat.
Fiket ligger ute vid havet så vi passade på att dra en tur ner mot båtarna, de vita gässen låg täta på vågorna i dag. 
Älskar doften av hav, frihetskänslan det ger, de salta vågorna.
Träffat en massa trevliga nya människor denna dag med skön energi och en feedbackande attityd. Inte så bortskämd med det den senaste tiden. Solen har kikat fram med lägligt nog. 
More sånt :)
Hade bara min lilla digitala kamera med mig när jag blev tillfrågad och den är inte den bästa för inomhusbilder, men dom blev nöjda iaf och det är ju det viktigaste. Tillfälligt heter detta café: "Dybecks Fik" Saltholmen.
Photos: Mija Anderson

Just love it.....Fiket och ögonblicken alltså :)

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 



2016-07-17 @ 21:59:00 Mija blogg Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback