Max Verstappen tar hem segern i F1 Brasilian Grand Prix 2019

 

Äntligen får Hamilton pisk av Max Verstappen i Brasilian Grand Prix 2019 och som han gör det denna begåvade unga åkare.

Jag har älskat Max från första stund. En F1 åkare som har PRECIS ALLT....

Jag har sedan jag var en tvärhand hög älskat F1. "Fassan" släpade med mig på alla möjliga motorsporter när jag var kiddo. Där och då föddes intresset. Det började med att jag fick en idol, en världens bästa F1 åkare genom alla tider, Ronnie Peterson. Men han lämnade oss och en hel värld så tragiskt allt för tidigt.

Sen kom Ayrton Senna och blåste alla av banan inklusive mig och även han lämnade en värld i sorg alldeles för ung. Efter det blev det Michael Schumacher som tyvärr drabbades av denna hemska skidolycka. Vidare så klev Lewis Hamilton in och erövrade F1 världen och han har LÄNGE hållt greppet om F1. 

Jag har väntat på en åkare som Max Verstappen för att han är en sådan naturbegåvning vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att han far var en framstående åkare och så även Max mor som varit en duktig gokartåkerska. Han har det i generna...

 

Well done Max, so HAPPY for you....

 

 

Just LOVE IT....
Underbart....🏁

https://www.youtube.com/watch?v=3WZeoOkMf0Y

 
 


2019-11-20 @ 23:44:00 Mija blogg Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback